Nieuw Zeeland - Week 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Louwers - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Week 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Louwers - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland - Week 1

Door: Eric Louwers

Blijf op de hoogte en volg Eric

15 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo, daar zijn we dan! Na maandenlange voorbereiding met vallen, opstaan, gezeur en gelach zijn we toch in Auckland city aangekomen. Neehoor, viel allemaal best mee. De voorbereidingen zijn er heel relaxed aan toe gegaan.

De vlucht was prima te doen. ongeveer een vliegreis van 32 uur doorgebracht via Dubai en Brisbane. Rond 16.00 uur op Dinsdag 10 November landde het vliegtuig. om 18.00 uur was ik ingecheckt in de kamer en kon de lol beginnen. Keihard slapen.

Dat moest nog even wachten, want ik werd uitgenodigd om een klein biertje te drinken met een groep waarmee Carmen goed omging. een stagaire die ik benaderd heb om wat nuttige informatie over Nieuw-Zeeland te winnen. Het was puur toeval. Ik checkte in, en ze kwam de lobby ingelopen. Onder het mom van 'zo snel mogelijk sociaal doen', ben ik maar op de uitnodiging ingegaan, ondanks dat ik een 32 uur durende vlucht erop had zitten waarin ik nauwelijks geslapen had en nog steeds een beetje hangover was van Zaterdagnacht, waar ik een goeie laatste avond had in het o zo leuke Pleyn 68.

Eenmaal op de kamer aangekomen leerde ik gelijk andere stagairs kennen. Allemaal Nederlands, allemaal uit andere uithoeken van het land. Een heel gezellig clubje. Na 3 biertjes voelde ik toch wel dat het tijd was om naar bed te gaan. Om 9 uur gingen de lichten uit en lag ik in coma tot de volgende ochtend 8 uur.

In de daaropvolgende dagen was ik nog vrij. Mijn stage begint pas Maandag 16 November. Ik had genoeg tijd om allerlei zaken te regelen, zoals een bankrekening openen, inzicht krijgen in het openbaar vervoer, en Nieuw-Zeelands telefoonnummer regelen via stagereizen, de stad verkennen en een beetje van het zonnetje genieten.

Vrijdag was voor mij de eerste stapavond. Ik werd wederom uitgenodigd om mee te gaan met het groepje waar ik Dinsdagavond ook zat. Best gelopen. We gingen rond een uur of 12 de stad in, bezochten enkele cafés en met een goede slok op tot de late uurtjes daar gebleven. Slapen kwam er niet van, want we hadden plannen gemaakt om zaterdagochtend met de boot naar Waiheke Island te gaan.

Dat was een lekker dagje. Waiheke Island staat bekend om haar bier- en wijnproeverijen. We vonden een mooie wijnproeverij met veel land eromheen, en daar hebben we eigenlijk de hele dag gezeten. Bier geproefd, wijn gedronken, en ondertussen een beetje lullen met elkaar en spelletjes doen. Je kon daar voetballen, volleyballen, ringgooien, pijl en boogschieten en waarschijnlijk nog veel meer. Het zonnetje scheen, de sfeer zat er goed in dus het was een heerlijk dagje. S'avonds weer de stad in gegaan, en Zondag lekker uitgebrakt op de kamer.

Prima weekje dacht ik zo.

Kusjes


  • 18 November 2015 - 08:34

    Eveline Kapteijn:

    Hoi Eric,
    Zo ze lezen ben je goed aangekomen en heb je het al goed naar je zin. Succes met je stage en ik blijf je volgen
    met vr.gr. Eveline Kapteijn

  • 18 November 2015 - 21:08

    Joeri:

    Goed verhaal lekker kort.

  • 18 November 2015 - 21:09

    Joeri:

    Veel plezier verder!!

  • 23 November 2015 - 15:05

    Bart F:

    Barre barre man !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Eric

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6096

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 30 Maart 2016

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: