Nieuw Zeeland - Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Louwers - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Louwers - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland - Week 2

Door: Eric Louwers

Blijf op de hoogte en volg Eric

22 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Goedenavond allemaal!

Zijn we weer. We zijn weer een week verder, ik heb net mijn eerste week stage erop zitten, heb een heel gaaf weekend achter de rug dus ga er maar eens goed voor zitten!

Ik begon deze week bij Specialized, een fietsenmerk dat fietsen van hoge kwaliteit ontwikkelen en verkopen. Hierbij moet je niet alleen denken aan normale fietsen, maar ook aan wielrenfietsen, mountain bikes, sportfietsen en uitrusting (schoenen, kleding, helmen etc.) Er worden regelmatig wereldkampioenschappen gewonnen op een Specialized fiets, dus in de fietsenwereld is Specialized een 'big deal'. Het is een Amerikaans bedrijf, en ik ben aangenomen op het kantoor van Nieuw Zeeland, dat nauw samenwerkt met het kantoor van Australië. Omdat ik bedrijfseconomie studeer, zal ik veel in het financiële gebied te werk gaan. Maar mijn stagebegeleider heeft aangegeven dat ik ook veel met marketing te maken zal krijgen. Ik vind het helemaal mooi.

Mijn eerste dagen op het kantoor van Specialized waren een beetje rommelig. Mijn stagebegeleider (James), was vanwege omstandigheden vertraagd in Europa, en zou pas Donderdag op kantoor komen. De eerste dagen wisten de rest van het team (9 man) mij niet zo goed bezig te houden. Donderdag werd het echter wel interessant. James was er weer, en hij heeft me uitgelegd hoe men te werk gaat in het kantoor. Hij legde me ook uit dat er veel geregeld moet worden voor een groot evenement voor komende week in Taupo: een grote wielerronde waarin je zowel kunt wielrennen als mountain biken. Het is de bedoeling dat wij daar met een stand gaan staan en onze rijders voorzien van eten, drinken en fun. Er was alleen nog niks geregeld. Dus aan de slag!

De eerste dagen heb ik, samen met James, een budget opgesteld. James wist ongeveer wat er besteld en gedaan moest worden en hoeveel dat ongeveer zou kosten. Mijn taak om het overzichtelijk te maken, en om in de gaten te houden of we ons aan het budget kunnen houden. Ook moeten we er verantwoording voor afleggen. Best cool, een aardige verantwoordelijkheid voor mijn eerste 'echte' taak. Verder moest ik kleine dingetjes doen, zoals het bestellen van t-shirts voor het evenement en laten bedrukken, kleine dingetjes uitzoeken en wat medewerkers helpen met Excel. Schijnt dat ik daar goed in ben. Er zit dus lekker veel variatie in, ben benieuwd hoe ik dat allemaal in mijn stageverslag ga stoppen!

Ook heb ik mijn eerste ritje gereden in een auto in Nieuw Zeeland. Links rijden, heel veel heuvels, dus best spannend. Gelukkig zijn de meeste auto's een automaat. Behalve het busje van Specialized waarin ik moest rijden natuurlijk. Deze had ook een gigantische dooie hoek, dus dat was wat. Maar ik begin eraan te wennen!

Omdat er heel veel stagairs dit weekend weg waren, heb ik besloten om samen met een andere stagair (Joris), een weekend weg te gaan. Ik heb een auto gehuurd, en wat opgezocht wat we konden gaan doen. Mountain biken it is! Daar hadden we allebei wel trek in. Bleek dus dat ik een iets te luxe auto gehuurd had, die dus iets duurder was dan de meeste auto's die je kunt huren. Achja, beginnersfoutje. We zaten wel lekker luxe. Na een ritje van 3 uur waren we aangekomen bij het Whakarewarewa forest. Omdat ze op mijn stage vroegen wat ik dit weekend ging doen, kreeg ik mountain bikes mee. Ze leerden me hoe ik de wielen ervan af kon halen, zodat ik ze achterin de auto kon leggen. Heel chill, bespaarde me weer de huurkosten voor die fietsen! Ze zijn hier een stuk meer relaxed en makkelijk dan in Nederland, we kunnen er wat van leren!

Anyway, we hebben op best gave parcours gereden, sommige wat moeilijker en enger dan de andere. Wij dachten wel even een parcour te doen op het level 'hard', toen 'intermediate' ons wel goed afging. We waren blij dat dat parcour snel afgelopen was, het ging toch een beetje te hard voor ons. Maar, niks gebroken!

Toen we klaar waren, was het ondertussen al half 7. We besloten niet meer naar huis te gaan en een hotelletje op te zoeken. Was snel gevonden gelukkig. Ook gingen we stappen in Rotorua (het plaatsje vlakbij het bos), en de volgende dag gingen we weer op pad. Dit keer gingen we naar Wai o Tapu. Zegt jullie waarschijnlijk niks, mij ook niet. Maar het bleek een vulkanisch gebied te zijn. We liepen dus als het ware tussen allerlei actieve vulkanen door. Het water om ons heen kookte, er kwam overal stoom vanaf en zelfs de kleur van het water veranderde door allerlei chemische reacties van binnenin de aarde. Waanzinnig was het. We waren allebei heel blij dat we er geweest waren. Kijk maar naar de foto's.

Verder heb ik deze week niet zoveel gedaan. Ja, donderdag stappen met wat andere stagairs. Vrijdag wel gewoon weer stagelopen, dus mijn eerste dag werken met een kater was een feit.

Tot volgende week!

Kusjes!

  • 30 November 2015 - 12:39

    Bart F:

    Haha lekker hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Eric

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6088

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 30 Maart 2016

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: