Nieuw Zeeland Week 7 & 8 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Louwers - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland Week 7 & 8 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric Louwers - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland Week 7 & 8

Door: Eric Louwers

Blijf op de hoogte en volg Eric

29 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar zijn we weer! Even een update van week 7 & 8 van mijn tijd hier in Nieuw Zeeland. Ik weet het, ik zit al in week 12, maar ik heb nogal weinig tijd om per week, of per twee weken, mijn blog bij te houden Maar geen zorgen, alles komt erop.

Week 7 & 8 waren hele gezellige weken. Het waren de weken dat ik vrij was, dus deze blog geen stagepraatjes, omdat ik vrij was (sorry mevrouw Kapteijn!).

Na de kerst had ik een paar dagen niks te doen. Het weer werd steeds beter, dus de eerste daagjes heb ik op het strand doorgebracht, een beetje plannen wat ik de volgende dagen allemaal ging doen. Toen kwam een van mijn kamergenoten met het verhaal dat ze haar paspoort kwijt was, en ze naar Wellington moest voor een nieuw paspoort. Ik dacht hey! Wellington! Daar wil ik nog wel een keer heen, dus ik heb aangeboden om mee te gaan om een citytripje te doen van 2 dagen. Dat vond ze een goed idee, dus de volgende ochtend zaten we in het vliegtuig naar Wellington.

Daar hebben we snel het paspoort geregeld en zijn we daarna in gaan checken bij het hostel waar we geboekt hadden. In het hostel hadden we al vrij snel kennis gemaakt met een groep backpackers waar we in de middag mee naar Mt Victoria gingen om daar een drankje te doen. Mt Victoria is de berg waar je naar de top kunt lopen en uitzicht hebt op de hele stad. Mooi plekje. Die avond gingen we met diezelfde backpackers en nog een paar anderen de stad in om even goed te stappen.

De volgende ochtend warden we weer vroeg wakker met onze katerkopjes. De wekker stond vroeg, omdat we een trip hadden geboekt bij een klein bedrijfje die mensen een tour geeft in de omgeving van Wellington. Deze man had diverse contracten met mensen waardoor hij op plaatsen kon komen met een grote jeep waar je normaal gesproken niet mag komen. We zagen ook wel waarom. Het was namelijk een prachtige omgeving met smalle bergpweggetjes die best gevaarlijk kunnen zijn als je geen ervaren rijder bent. Het was een 5 uur durende tour waarbij we door de bergen hebben gereden, en via het strand weer terug naar de stad. Het strand lag vol stenen en rotsen, dus het was nog een soort avontuur om erdoorheen te rijden. Het was het geld zeker waard!

De volgende ochtend kwam onze andere kamergenoot overgevlogen, die we op gingen halen. Er stond een huurauto voor ons klaar, en zo zijn we gelijk richting Gisborne wezen rijden. Het was alweer 31 Januari, en we hadden kaartjes voor het Gisborne New Years festival. Schijnt het grootste festival te zijn van Nieuw-Zeeland, dus ik was benieuwd. Uiteindelijk hebben we het daar heel erg naar ons zin gehad, maar het festival was niet veel groter dan een doorsnee festival in Nederland. Ook hadden we geen slaapplaats, dus bleven we een nachtje in de auto slapen. Geen aanrader trouwens.

Op Nieuwjaarsdag reden we weer terug naar Auckland, dat was ongeveer 8 uur rijden. Het duurde echter allemaal wat langer, want halverwege kwamen we erachter dat we half afgesproken hadden om een vriend mee te nemen uit Gisborne die daar met zijn ouders verbleef en ook terug moest naar Auckland. Dus zijn we weer omgekeerd en hebben hem alsnog opgehaald. Toen stonden we in de file, en hebben we uiteindelijk zo’n 15 uur in de auto doorgebracht. Topdag!

De dagen die daarop volgden waren we vaak op het strand of het park te vinden met zijn allen, genieten van onze welverdiende vrije tijd. Ook ben ik nog een paar daagjes naar Coromandel geweest met een Nieuw-Zeelandse die ik heb leren kennen op het New-Years festival. Coromandel is een schiereiland van Nieuw-Zeeland, en staat bekend om haar mooie rotsen en stranden. Ook al was het weer niet heel best, was het toch een mooie roadtrip. Weer sliep ik in een auto, maar deze keer lag er een matras in, dus het leek net een 5 sterren hotel!

Ik heb nu al aardig wat gezien van het Noordereiland en ik kijk ernaar uit wat er de komende tijd nog te zien valt! Zulke natuur zie je niet in Hazerswoude-dorp, al heeft dat ook zijn charmes natuurlijk.

Dat was het alweer, Houdoe!

  • 31 Januari 2016 - 19:26

    Eveline Kapteijn:

    Beste Eric,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin en zie je ook veel van het land. Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft, dus ook de niet stagepraatjes.
    Nog veel succes.
    Morgen is de stageaftrap voor 2BE en de stageterugkomdag. Ik zal naar je blog verwijzen voor de studenten die naar het buitenland willen.
    Hartelijke groet,
    Eveline Kapteijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Eric

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6087

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 30 Maart 2016

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: